Hakkında

 

 

Kitab-ı Mukaddes’deki öyküler kadar eskidir Troya… Çanakkale’nin Hisarlık Bölgesi’nde, bundan binlerce yıl önce kurulan tarihi İlion, Hititlerin deyimi ile “Wilusa” kenti çok eski bir efsaneye de kaynaklık etti. Düş ile gerçeğin, bilim ile ütopyanın iç içe geçtiği insanlık tarihinin en eski ve en bilindik öykülerinden birine… 

 

 

 

Batı uygarlığı kültürel mirasını, hiçbir şeye borçlu olmadığı kadar Troya efsanesine borçludur. M.Ö. 1180 yılında gerçekleştiği varsayılan bu öykü yine Anadolulu bir ozan tarafından insanlığın belleğine kazınmıştır. İzmir doğumlu ozan Homeros tarafından ölümsüz yapıtları İlyada ve Odysseia ile yazılı hale getirilen bu öykü bütün dünya edebiyatının da en tanınan yapıtları arasına girmiştir. Öyle ki bütün kutsal kitaplar kadar önemli ve etkin bir yere sahiptir ve tarih boyunca bütün ulusların tarih yazıcılarının en çok merak ettiği gizemli bir serüvene dönüşmüştür. 

 

 

 

 

Üç bin yıllık bir tarihi içeren bu merak, araştırma ve gezilere son noktayı koyan; Troya’yı yeniden tarih sahnesine çıkaran ve efsaneyi gerçek bir tarih haline getiren Alman arkeolog Heinrich Schliemann oldu. Rivayetlerin gizemli seslerine sığınarak el yordamı ile bulunan ve büyük serüvenlerle yurtdışına çıkarılan insanlık hazineleri, çağdaş arkeolojinin de temellerinden birine dönüştü. Schliemann bize şunu öğretti: “Harabelerden yükselen sesler bize ait geçmişin sesleridir.” Geçmişin seslerini duymayanlar, geleceğin sesini duyamazlar.  Anadolu Ateşi Dans Topluluğu, Troya efsanesine hayat veriyor. Sanat tarihinin bu ölümsüz eserine anayurdundan üç bin yıl sonra merhaba diyoruz. Hitit Kralı Tuthalia’dan, Akhileus’a, Büyük İskender’den Roma İmparatoru Sezar’a, Pers Kralı Kserkses’den Bizans Kralı Konstantinus’a, Fatih Sultan Mehmet’ten Mustafa Kemal Atatürk’e kadar çağlar aşan dünya liderlerinin düşlerini süsleyen ışıklı şehir… 

 

Troya yıkıntılarından yükselen çığlık ve 3000 yıllık mistik bir düşün yeniden hayat buluşu… Anayurdundan bütün insanlığa. Troya’da zaman, Troya’da mekan, Troya’da aşk ve sınırsallık…  Yitik bir mitin gölgesinde sürdürülen hummalı bir çalışma, görmezden gelinen tarihe karşı bir tarih ve müzikal bir başkaldırı. 

 

Mustafa ERDOĞAN
Genel Sanat Yönetmeni 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

RAKAMLARLA TROYA

 

 - 150 adet ışık robot kullanılıyor,

 - 150.000 watt enerji her gösteride harcanıyor,

 - 2000 adet kostüm tasarlandı ve dikildi,

 - 12.000 m. kumaş kullanıldı,

 - 450 çeşit kumaş kullanıldı,

 - 1200 m. dansçıların kullandıkları bandaj,

 - 3150 dansçıların saçlarına kullandıkları toka sayısı,

 - 32 büyük askılık,

 - 7200 toplam prova saati,

 - 5400 adet kostümlerde kullanılan boncuk sayısı,

 - 2.5 ton kostümlerin ağırlığı,

 - 5400 saat müziklerin yapım aşaması,

 - 550 adet projeksiyon görüntülerinin eskiz çalışması,

 - 850 adet başlık,

 - 300 adet ayakkabı özel olarak tasarlandı,

 - 10 ayrı kostüm atölyesinde dikildi,

 - 200 adet dans ayakkabısı,

 - 500 küpe ve 500 kolye,

 - 500 bilezik aksesuar olarak kullanıldı,

 - 3000 adet feslere sarı lira kullanıldı,

 - 2000 adet özel yapım çiçek kullanıldı,

 - 3500 parça makyaj malzemesi kullanılıyor,

 - 2500 m. keçe kumaşı Özbekistan’da özel olarak dokutuldu,

 - 2000 m. şifon elde özel boyandı.